U svrhu ispravnog rada i poboljšanja vašega iskustva ove web stranice koriste kolačiće (cookies).
Korištenje istih, bez mogućnosti pohranjivanja kolačića na Vaš uređaj, može rezultirati pogrešnim prikazom podataka i/ili neispravnim radom web stranica. Većina preglednika svojim predefiniranim postavkama omogućava pohranjivanje kolačića, pa je za normalan rad dovoljno pritisnuti gumb "Slažem se", čime prihvaćate uvjeta korištenja kolačića na ovim web stranicama.
Ukoliko to ne želite, možete pohranjivanje kolačića isključiti u svojem pregledniku na način opisan ovdje, ili možete odustati od daljnjeg korištenje ovih web stranica.
HPD LIPA SESVETE od 1952

Novosti i aktivnosti

Himalaja - 7

11. 10. 2012
10.10. Došli smo u Pangboche na 4000 m. Digli se do 4400 m. Vratili se spavati.
11.10. Danas smo došli u Dingboche na 4400 m, i otišli na aklimatizaciju do 4600 m.Vraćamo se spavati na 4400 m. Za dva dana bi trebali biti u BC-ju; od danas nećemo više imati pristup internetu. I ovo je na jedvite jade. Nemamo nikakvih problema, osim što mene prehlada muči. Nemam vremena da vam sad opišem gdje smo sve bili, i što smo sve vidjeli. Sada su nam sve misli i radnje usmjerene na što bolju aklimatizaciju i odmaranje. Danas smo prvi puta vidjeli izdaleka vrsni greben planine na koju ćemo se probati popeti. Za detaljne izvještaje i fotografije ćete se morati strpiti još koji dan. Fotografija i snimaka ima mnogo, i prirediti ćemo vam pravu poslasticu kada se vratimo. Za sada toliko, čujemo se za nekoliko dana. Hrvoje i Mario

Himalaja - 6

10. 10. 2012

09.10.   Nosače smo poslali da idu ispred nas u Tangboche, 3860 m. Jučer su imali slobodan dan, dali smo im plaću i mali Umes se odmah pojavio s novim rinčicama. Crvenim, modernim kakve se kod nas nose. Ma svi smo mi isti! Čim dobijemo malo novca odmah idemo trošiti. Pare su proklete! Uglavnom nosači su krenuli desno, a mi lijevo za selo Khunde, 3840 m. Jučerašnja aklimatizacija je bila odlična jer danas više nema nikakvih problema s disanjem. I dalje hodamo noga pred nogu, polako, što lakše možemo. Spuštamo se u selu Khundu, obilazimo memorijalnu bonicu koja je osnovana zahvaljujući prvom osvajaču Everesta, sir Edmundu Hillaryju. Kratak odmor pa krečemo prema Khumjungu u posjeti malom Phuri. Na samom izlazku iz Khundea srećemo troje male djece kako igraju nogomet - na 3800 m! Naravno da smo odbacili naprtnjače i nabacili na dva mala. Izdržali smo svega dvije minute. Bilo je nerješeno, ali da smo igrali još nekoliko minuta malci bi nas otpratili doma s pet komada u mreži. Čovječe, igrali smo nogač na 3800 metara!! Podjelili smo nešto bombona djeci i krenuli prema malom Phuri da mu damo poklon. Nije ga bilo doma, ali smo ga našli kako u polju s dva prijatelje pušta zmaja. Odmah su dotrčali sva trojica, raskupusali vrećicu bombona koje su ravnopravno podjelili, rekli nam hvala i otišli natrag skakati po nekoj banderi. Iz Khumjunga se spuštamo 600 metara u kanjon rijeke Dudh Koshi, u selo Phungi Thanga na 3250 m. Tu ručamo i odmaramo se sat vremena. Nakon odmora prelazimo viseći most i krečemo na dugi uspon prema Tangbocheu; prati nas kiša. Stižemo oko 17 sati, smještamo se odmah u krevet i ... spavanje. Kako smo ulazili sve dublje u planine priroda je djelovala sve divljije. Trekera više nije bilo, samo nosači, jakovi i srodna im goveda. (Danas od fotki ništa jer nismo u mogućnosti poslati ih.) Sutra idemo na aklimatizaciju do 4500 m. Pozdrav! Hrvoje & Mario.

Himalaja - 5

09. 10. 2012
08.10. Jutro ... klasika: za doručak chapatti s maslacem i đumbirov čaj.Krećemo iz lodga Kalapathar odmah strmo prema gradu Khumjung na 3780 m. Odmah po izlazu iz Namchea vidimo nekoliko prelijepih vrhova: Kongde Ri, Thamserku, Sunder peak... Meni je već sada teško hodati, ponestaje mi zraka. Pitam se kako će tek biti narednih dana? Hrvoje kaže da je njemu dobro. I prije sam bio na ovoj visini pa mi nije bilo ovako teško. Možda samo loš dan, tješim se. Vidjet ću sutra kada ćemo opet proći jedan isti dio puta. Uglavnom, kako bilo, odjednom iza jednog zavoja ukazuju se pravi gorostasi. Pravi šampioni!! Ne možemo vjerovati svojim očima što vidimo!?!? Gledamo ih s desna na lijevo: Ama Dablam, pa Shar Tse, Lhotse, pa Juzno sedlo i onda vršna piramida najvećeg od svih – Everest!!! Kakav prizor! Tu smo ostali dobrih sat vremena u nevjerici gledajući ono što smo do sada gledali samo na fotografijama i u dokumentarcima. Inače, to je uobičajeni put kojim prolazi večina ekspedicija koje idu penjati neke od ovih vrhova. Postoje i drugi prilazi ovisno s koje se strane penje koji vrh, ali, mislim da je ovo najprometniji zato što mnoštvo trekera ide do baznog logora Everesta na 5360 m. Nakon mnogo fotografiranja nastavljamo dalje do hotela Everest view, 3880 m, gdje se odmaramo desetak minuta te se spuštamo u do sada najlijepši grad Khumjung, 3780 m. Iz Khumjunga odlučili smo uspeti se još više, na nekih 4200 m zbog bolje aklimatizacije. Do 3900 m je išlo nekako, ali nakon toga jedva. S noge na nogu jednoličnim ritmom. Hvatam zrak, ali ne ide. Onda nakon nekoliko pokušaja da udahnem punim plućima uspijem, pa opet nastavim istim tempom. I tako čitavo vrijeme. I opet se pitam: dovraga, što će biti kasnije? Noge me slušaju, imam snage, ali se prebrzo zadišem. Da nije od onih prekomjernih oproštaljki prije puta?  Došli smo do 4200 m i okrećemo se u brzo spuštanje prema Khumjungu. Tu susrećemo dva mala Sherpe; pba imaju po 11 godina. Skupljaju jakov izmet za ogrijev. Smiješno mi je bilo vidjeti kako pričaju s nama na tečnom engleskom i putem, kada naiđu na izmet, čučnu i golim rukama ga odvajaju od tla i ubacuju u košare pričvrščene maramom preko glave da im je lakše nositi. Poneka balega i nije suha pa kada ga proba odvojiti rukama samo ga razvalja. Ništa zato, pokupit će ga neki drugi dan kada bude suho. Ja se nisam tome previše čudio, dapaće skoro sam mu počeo pomagati. Vode nas kroz selo i pokazuju jednog starog Sherpu, govore da ima 90 godina. To mi je malo čudno jer znam da oni ne žive dugo. Svejedno, sutra ću opet proči ovuda jer mi je jedan od njih, mali Phura, poklonio sliku koju je nacrtao u školi, pa sam mu obećao da ću sutra doći kod njega doma da mi pokaže svoje male jakove, i da mu donesem poklon. Grad je smješten u udolini i svaki komadic zemlje je obrađen; najviše je krumpira.S malim Phurom i njegovim prijateljem sam se oprostio kod škole i krenuo dalje za Namche. Hrvoje je otišao malo prije mene; dostigao sam ga na ulazu u Namche. Sutra nam je plan stići u sljedeće selo - Tengboche na 3860 m. Nadam se da će sutra ići bolje. Pozdrav iz Namche Bazara od Hrvoja i mene. Namaste!

Himalaja - 4

07. 10. 2012

Mario Soldo piše:
Javljam se iz Namche Bazara sa 3440 m!!!
Napokon smo jučer uspjeli odletjeti za Luklu. Let je bio poprilično dramatičan, posebno slijetanje na kratku i strmu pistu.Glavno je da smo u planinama sada.
U Lukli dolazimo do žene koja drži Paradise lodge po imenu Dawa Phuti. Ona nam pronalazi dva nosača. Jedan ima 16 godina i zove se Umesh. Visok je nekih 150 cm težak 45kg i nosi 25kg nase opreme. Drugi, Surya stariji je šest godina isto nosi 25 kg, i nešto je malo snazniji. Nas četvero krećemo oko 16 h prema selu Phagding.2600m.  Stižemo oko 19 h i pronalazimo smještaj u Sunrise lodgu kod Nurba Sherpe. Zadnjih sat vremena se spustila noc, a pola sata prije lodga spustila se mala kiša. Večera i rano spavanje. Svi probavni problemi su ostali u Kathmandu, opet smo zdravi. Za sada.

07.10.
Oko 08:30 krečemo prema Namcheu. Put nas vodi uz jaku i brzu rijeku Bothe Koshi kroz sela TokTok i Monjo preko visećih mostova. Na putu nailazimo na planinu Thamserku 6618 m koja izgleda kao bijela kruna usred svih tih zelenih brda. Čarobno! Prijavljujemo se u nacionalni park Sagarmatha. Cijelo vrijeme smo na visini oko 2800 m sve do mosta Larja bridge gdje kreće oštar uspon od 550 visinskih metara do Namche Bazara. Nije bilo problema pri usponu. Oko nas visoke planine obrasle crnogoricom sa svojim usjecima napola ispunjenim oblacima, a dolje u kanjonu buči Bothe Koshi - to je definitivno prizor koji ostavlja bez daha.
Stizemo u lijepi Namche Bazar i smještamo se u Kalapatar lodgu. Sutra ostajemo u Namcheu, i idemo sve do 4000 m, pa se vraćamo u Lodge Kalapatar na spavanje.
Climb high, sleep low! Pozdrav! Mario

Himalaja - 3 ...

07. 10. 2012

I dalje u KTM-u. Ovo pišem uz doručak. Naručili smo taxi koji će nas pokupiti za otprilike pola sata. Vozi nas na aerodrom da okušamo treču sreću s letom za Luklu.
Jučer nam je malo nedostajalo da uzletimo. Kada kažem malo mislim na još samo jedan sat lijepog vremena. Prema svim informacijama koje smo dobili, za koji sat bi trebali biti u Lukli.Tamo ćemo pronaći dvojicu nosača koji će nam nositi 50 kg opreme narednih 15-ak dana. Nismo ništa posebno radili ovih dana. Večinom smo odmarali i lutali ulicama Thamela.Imao sam imao problema s probavom. Čini mi se da mi je jutros poprilično bolje. Bolje da me sada u gradu ulovilo nego gore u planinama.Hrvoje je dobro. Danas samo toliko jer žurimo na avion. Slijedeće bi se trebali javiti za dva dana.Pozdrav Mario

Himalaja - 2

04. 10. 2012

... javljanje Marija Solde.
Kathmandu, 4. listopada
Jutros smo u 06:30 bili na aerodromu u nadi da ćemo odletjeti za Luklu i napokon krenuti u planine.
Ako se pitate zašto u nadi, to je zbog toga što je aerodrom u Lukli zatvoren vec 5 dana zbog lošeg vremena. Uglavnom kiše.
Po vremenskim prognozama vrijeme će i dalje biti nepovoljno. Slijedećih 10 dana samo kiša.
Aerodrom u Lukli je na visini 2860 m, ima vrlo kratku i strmu pistu za slijetanje i po ovakvom vremenu to bi bilo ravno samoubojstvu.
Postoje još dvije mogućnost kako doći do Lukle. Jedna je ići pješice četiri dana, a druga je helikopterom.
Ova prva opcija i nije tako loša kad bi imali dovoljno vremena. Ova druga je još bolja, ali i košta. E to nam je sada popriličan, gotovo neriješiv problem. Sutra moramo odlučiti što ćemo. Dani prolaze a mi smo još zarobljeni u Kathmanduu na 31C.

Kathmandu je grad koji vizualno izgleda katastrofalno. Kao da je iz postnuklearnog doba. Sve građevine se raspadaju, ulice su pune smeća, nema nikakve infrastrukture, pun je prašine. Maska na licu je sasvim normalna stvar. A vožnju više neću niti pokušavati opisati, jer je to nemoguće. Na mnogo mjesta zaudara na tjelesne izlučevine, ljudi spavaju po pločnicima, psi isto tako a krave hodaju okolo kao da su na kakvim pašnjacima, a ne među tom kaotičnom masom. Ali u tom cijelom kaosu nema negativne energije. Nema ljutnje, nema svađe. Samo osmjeh. Osmjehni se i svi problemi, ako ih je i bilo su riješeni u tom trenutku. Sve prolazi na osmjeh. Svi prose, taxi je jeftin. Cjenkanjem cijenu nekog komada opreme možeš spustiti i do 50%. Čudan grad. Sva hrana je intenzivnijeg okusa i mirisa. Meni su posebno fini njihovi umaci. Turistima se ne preporuča nikakvo eksperimentiranje s hranom jer bi moglo doći do neželjenih problema. Ja sam danas probao nešto ćemu sam zaboravio ime i, na svu sreću, bio sam svega 5 minuta od hotela....
Večeras moramo odlučiti kako ćemo dalje. Nismo ovako planirali ali protiv prirode ne možemo.

Himalaja - 1.izvješće

04. 10. 2012
Dečki su sretno stigli u Kathmandu. No, problemi su s kišom – avioni za Luklu ne lete zbog lošeg vremena! I neće još barem tjedan dana! Rezervni plan je: sutra (večeras po našem vremenu) odlaze busom do mjesta Phalpa od kojeg do Lukle ima dva dana pješačenja. Odmor u Lukli, dalje do Namche Baazara – aklimatizacija,  pa prema cilju ... do tada će se i vrijeme popraviti!!! Moral je na visini; problema nema! I neće ih biti! (ZB)
foto: M.Soldo

Himalaja

20. 09. 2012
1. listopada naša dva člana Mario Soldo i Hrvoje Andabak odlaze na dugo planiranu i pripremanu ekspediciju: Lobuche East (6119 mnv), u masivu Himalaje u Nepalu.Kako ćemo dobivati informacije iz 7.500 km udaljenog Nepala, tako ćemo ih objavljivati ovdje na našoj web-stranici. Na putu će biti 32 dana! Sada, u prilogu, donosimo intervju koji su dali portalu www.sesvete.hr . Želimo im sretan put, lijepo vrijeme i nadasve zdravlje da ostvare svoj nimalo laki cilj - na Lobuche East Hrvati se još nisu popeli!

Izlet u Samoborsko gorje

16. 10. 2012
Dragi planinari, pozivamo vas na jednodnevni izlet u Samoborsko gorje!
Za zadnji vikend u listopadu vodimo vas na Okić, mjesto gdje je Dragojla izvela prvi alpinistički uspon u Hrvatskoj.  Mi se nećemo penjati po stijenama nego ćemo lagano šetati po okolnim brežuljcima i uživati u bojama jeseni ili, možda, mistici koju stvaraju magla i inje.
Više u prilogu ovdje ....

Pretužna vijest

10. 10. 2012

U srijedu, 10. listopada 2012., u 2,30 sati preminuo je, nakon duge i teške bolesti, naš dragi prijatelj

Željko Vukelić

Sjećat  ćemo ga se kao izuzetnog čovjeka i planinara, velikog ljubitelja rodnog Velebita iz kojeg je crpio životnu snagu i mudrost. Njegova vođenja izleta Sjevernim Velebitom, Paklenicom, Crnopcem, Putem Malog princa, Šatorinom …  ostat će nam u vječnom sjećanju.

Vuki, neka planinske staze zadrže tvoje korake!

Planinarke i planinari HPD „Lipa“ Sesvete.

Najnovije u galeriji

Zagreb, Božidarevićeva 13 / Tel.01/2337731
www.finder.hr

informatičke tehnologije i usluge
internet dućan - održavanje, programiranje, zastupstva

***ZLATNI SPONZOR***
Restoran Taverna Kraljevec
Sesvetski Kraljevec, Dugoselska 77
Tel.01/2046939
www.restaurant-kraljevec.hr/
e-mail: info@restaurant-kraljevec.hr
Restoran izgrađen u duhu etnografskih i kulturoloških obilježja zavičaja. Tradicionalna kuhinja. Organizacija svih vrsta zabava i svećanosti. NOVA DVORANA S TRISTO MJESTA!!!